Weer een hoogtepuntje: Sri Meenakshi tempel - Reisverslag uit Sembatti, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu Weer een hoogtepuntje: Sri Meenakshi tempel - Reisverslag uit Sembatti, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu

Weer een hoogtepuntje: Sri Meenakshi tempel

Blijf op de hoogte en volg QwenLeviFritsUrsula

29 Juli 2014 | India, Sembatti

Perriyar NP is 9000 km4 en het meer is ontstaan door een dam. Helaas geen olifanten of tijgers gespot maar wel; waterschildpad, buffels, herten, wilde zwijnen, king fish men (vogel) en snakebirds. Maar het meer was heel mooi! Daarna de plantagetour gedaan waar we pepers, vanille, kaneel, rubber, kruidnagel, gember, 3 soorten koffie: arabica, robusta, riberica, cardamon en heel veel mooie bloemen hebben gezien! En mama is natuurlijk vol in de modder gevallen: leuk! :) Verder hebben we het stadje verkend: Thekkady.

De volgende ochtend zijn we naar Madurai vertrokken. Een nieuwe provincie: Tamil Nadu. Daar hebben we het Thirumali Nayak Palace bezocht; een oud paleis waar niet veel meer van over is. Maar wel veel beelden en schilderen staan. Jammer dat er zo weinig geld is om die monumenten te kunnen onderhouden.. De volgende bezichtiging was een hoogstepuntje in onze reis, de grootste hindoe tempel van Tamil Nadu: de Sri Meenakshi tempel. Het was mooi omdat de tempel heel kleurrijk is maar ook omdat we getuige waren van een heleboel offerrituelen in en om de tempel. En als 3e activiteit van vandaag in deze tempelstad bezochten we Tiruparankundram tempel: een tempel dat bestaat uit een grot. En waar we eigenlijk het belangrijkste gedeelte als niet hindoe helaas niet in mochten..

28 en 29 Juli verblijven we in Athoor waar het vooral gaat om relaxen en het grote meer voor ons hotel. Relaxen, wandelen en zwemmen. Vanochtend hebben we hardgelopen rond het meer en zijn we nog als 4 berggeiten de berg op geklommen naar een tempel. Ter ere van de godin van de village en omgeving. Morgen vertrekken we naar Tanjore: een stad waar het weer chaos schijnt te zijn. Wat een geweldig land!

• 29 Juli 2014 - 14:28

Connie:

He eindelijk zie ik jullie reisverslag. Jammer, maar ik was de link kwijt. Het klinkt allemaal erg spannend.
    Zo te lezen hebben jullie genoeg te zien en is er ook tijd voor ontspanning. Nog heel veel plezier met elkaar in India. Gaat het goed met het eten?

groet
    connie

• 29 Juli 2014 - 23:07

Liek:

Leuke update van de reis! Nog steeds genieten van alle
    mooie en bijzondere dingen in India! Super hoor!
    Een modderbad schijnt erg heilzaam te zijn voor de huid!
    Ook is een modderbad ontspannend en stressverminderend
    en bevordert het het algemene welbehagen!
    Dusssss.....
    Geniet van alles wat nog komen gaat en van elkaar.

X

• 30 Juli 2014 - 10:25

D.:

Klinkt super! Mooie zie en doe dingen en er samen van genieten.

• 04 Augustus 2014 - 15:27

D.:

Kijk uit naar weer n update!