Zuid-India west kust - Reisverslag uit Fort Kochi, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu Zuid-India west kust - Reisverslag uit Fort Kochi, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu

Zuid-India west kust

Blijf op de hoogte en volg QwenLeviFritsUrsula

22 Juli 2014 | India, Fort Kochi

Wouw wat is de zee ruig. Echt te gevaarlijk om erin te gaan maar ook niet aantrekkelijk door de bewolking en zware buien. De Indiërs werken hard voor hun levensonderhoud in soms dramatische omstandigheden! Onze driver heeft eea uitgelegd over de goverment shops waar gezinnen met minima, lager en middenklasse afgepast goedkoper waren kunnen kopen. Eenmaal tot een klasse behoren zal moeilijk wijzigen. Alles ondanks dat het kastesysteem geruime tijd is afgeschaft.
Gisteren in de haven tussen de vissers en handelaren op de kade gelopen en een praatje gemaakt. De mensen zijn ontzettend vriendelijk, naar onze zin te onderdanig en worden oprecht blij van aandacht en respect want wij hebben voor hen zoveel status. Schoolkinderen die verlegen lachen als we zwaaien en ouderen die oprecht blij reageren op alleen een groet; namasté.
Zuid India aan de westkust en in het regenwoud is rijk aan natuur. Onderlinge strijd is er met de oostelijke provincie waar het gaat om water (zij kwamen een aantal jaren tekort). De huidige pre minister belooft verbetering iig minder corruptie! Het is ze zo gegund.
'S middags heerlijke wandeling gemaakt langs het strand en Levi later in de weer met cocosnoten en eigenlijk allemaal deze middag in de relaxstand.
Vandaag naar Kochi (Cochin) waar het verleden met Engeland, Portugal en Nederland nog zichtbaar is met name in de bouwstijl en de kerken. Het is hier heerlijk slenteren door de straatjes en de eerste indruk is 'hippiestyle light'. In 7 dagen hadden we 2 andere toeristen gezien en vandaag al wel 20

• 22 Juli 2014 - 21:50

Kim En Oma:

Super leuk om allemaal te lezen!:D klinkt allemaal zo toff! Hopen dat die donkere wolken nog wat wegtrekken;)

Dikke kus van kim kelly claudia en natuurlijk oma en jambo en biko die het trouwens prima maken;)

• 30 Juli 2014 - 10:31

D.:

Wat een mooi ervaring met kastenstelsel en respect!