Natuurlijk moesson - Reisverslag uit Kochi, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu Natuurlijk moesson - Reisverslag uit Kochi, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu

Natuurlijk moesson

Door: Urs

Blijf op de hoogte en volg QwenLeviFritsUrsula

20 Juli 2014 | India, Kochi

Na Mysore zijn we naar Wyanad gereden nouja onze driver heeft ons weer veilig gebracht! Wyanad ligt in tropisch regenwoud. We hebben ondanks de aanhoudende moessonregens genoten van de natuur. Onderweg apen op straat en herten in t bos gespot en helaas van de olifanten alleen de poep gezien. Vervolgens eerst naar de Edakkal caves geweest waarvan de wandeltocht van een uur klauteren veel meer de moeite waard was dan de beloofde 'tekeningen'. Vanuit ons resort een tocht over een plantage met kardemon, kurkuma, gember, koffiebonen, rijst, kokosnoten, papaya, mango, peper, tapioca, kaneel en rijst gemaakt. We sliepen op een geweldige plek midden in het woud!

Vandaag weer vroeg vertrokken voor een lange rit. Eerst naar Punnathur Kotta Elefantcamp (jaja weliswaar een ander kamp maar het is gelukt!) waar de olifanten van de grootste Hindutempel van de provincie Kerala verblijven. Veel olifanten; goed verzorgd en zien badderen etc.
Toen door naar Cherrai waar we nu in een superleuk resort zijn aan de kust. Jammer van de regen maarja regentijd dus tsja morgen weer een dag! Zwemmen in zee in onze badkleding is toch not done

• 22 Juli 2014 - 00:25

Anneke:

Wat fijn dat het gelukt is om naar een olifantenkamp te gaan. En wat interessant om op de plantage te zien hoe al die Indiase kruiden groeien. Jammer dat zwemmen in zee in badkleding niet kan. Wel met kleren aan? Dan toch gewoon met broek en t-shirt de golven in.... Veel plezier! Xx Majatehaan