Eerste kennismaking met het bruisende India! - Reisverslag uit Hassan, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking met het bruisende India! - Reisverslag uit Hassan, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking met het bruisende India!

Blijf op de hoogte en volg QwenLeviFritsUrsula

16 Juli 2014 | India, Hassan

De wekker ging vroeg vanmorgen, om 7 uur naar Schiphol met Oma als taxichauffeur! Na een vlucht van 3 kwartier naar Frankfurt, zitten we, nu ik dit eerste deel schrijf, bijna op de helft (5 uur) van onze 2e vlucht van vandaag: naar Bangalore! Het is er 3.5 uur later dan Nederland; we landen ongeveer om 01:00 uur. Op het vliegveld zal onze chauffeur op ons wachten en dan gaat het gebeuren.... Onze eerste kennismaking met Zuid-India! Nouja, de eerste kennismaking met het Indiase eten hebben we al gehad; vegetarisch of kip met rijst in het vliegtuig! Mmm heerlijk al die sauzen!

Eenmaal in Bangalore stond de chauffeur met z'n bordje op ons te wachten. (2 uur s'nachts) Alles super goed geregeld, naar het hotel gegaan en een hele korte nacht gemaakt; 4 uur geslapen. Het is 1 grote chaos en het verschil tussen arm en rijk is overal te zien. Vannochtend zijn we vertrokken uit een stad vol herrie en drukte en na een paar uur reden we al weer door het platte land op weg naar een bedevaartsoort: Sravana Belgola met een 18 meter hoog beeld van Gommateshvara. Het was een hele klim van 614 treden op blote voeten. We hebben de eerste regenbui al gehad en vanmiddag gaan we naar nog 2 tempels van 900 jaar oud. Je zou hier alles wel willen fotograferen; zo leuk en zo anders!

Urs & Qwen.

• 18 Juli 2014 - 15:36

Anneke :

Hallo Ursula en familie, de reis is begonnen. Heerlijk voor jullie! Leuk die eerste indrukken te lezen. Dat chaotische in de stad kunnen we ons nog wel herinneren. Genieten jullie van het heerlijke Indiase eten? En inderdaad..... je ziet waarschijnlijk zoveel moois dat je niet op kunt houden met fotograferen. Geniet van elkaar en van alle mooie avonturen. We zijn benieuwd naar de volgende verhalen. Liefs. Anneke en familie.