Onthaasten - Reisverslag uit Thekkadi, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu Onthaasten - Reisverslag uit Thekkadi, India van QwenLeviFritsUrsula - WaarBenJij.nu

Onthaasten

Blijf op de hoogte en volg QwenLeviFritsUrsula

25 Juli 2014 | India, Thekkadi

Zo dat was een lange wandeling over het schiereiland door de smalle drukke straatjes van Kochi. Hier gebruiken ze traditionele visnetten (oorsprong China) en dat levert een levendige handel op. Verder van veel culturen geproefd vandaag; St Franciscus church, Basilic, Dutch place, Jew town, synagoge etc etc. Het dagelijkse straatbeeld blijft boeiend; koeien all over the place, riksja's, chillende mannen, handel, loten verkoop, kraampjes, thai verkoop omarmde mannen, geiten, brommers, vrachtwagens, vuil en nog veel meer.
's Avonds weer lekker (spicy) gegeten in een plaatselijk restaurant en op het strand bij het vissen (weer een andere techniek) gekeken. Wat een heerlijk land en geweldige mensen.
24 juli dus tijd voor onze trip op de houseboat door de backwaters; verplicht onthaasten was het. Een ogenschijnlijk rieten boot met erin drie volwaardige hotelkamers met badkamers en geheel verzorgd door drie bemanningsleden. De boot voor ons alleen in een geweldig prachtige natuur!
Na het ontbijt zijn we weer opgepikt door onze driver en richting Thekkady gereden. Onderweg bij een theeplantage gestopt en na een rit van totaal 5,5 uur ingecheckt in ons hotel in Thekkady. Perriyard NP is hier dichtbij. Vanmiddag viel weer wat op zijn plek toen ik samen met Qwen even op de mannen stond te wachten. Een man sprak ons aan en na 1,5 uur waren we op een diervriendelijk olifantenkamp waar Q en L een rit door de natuur maakte op de rug van een olifant en hielpen bij het badderen van de imponerende beesten. Wachten loont.... maar dat wisten we al. Morgen naar het Perriyar NP en een tocht door de plantages; heerlijke dag voor de boeg. Voor nu een restaurantje zoeken.

• 25 Juli 2014 - 19:39

Claudia:

Klinkt echt allemaal waanzinnig
    wat zien jullie veel echt gaaf

• 25 Juli 2014 - 21:06

Liek:

Variatie genoeg!
    Gaaf!
    Op naar het NP! X

• 28 Juli 2014 - 15:06

Majatehaan :

Wat beleven jullie veel mooie dingen. De verhalen zijn prachtig geschreven, zodat het niet moeilijk is om er een beeld bij te vormen en in gedachten mee te reizen. Tegelijkertijd is er ook heel veel herkenning en worden onze herinneringen van jaren terug aan India weer wakker geschud. Kom maar op met de volgende verhalen. Heerlijk om zo mee te reizen! Have fun! Majatehaan